Cadre didactice

Nu există o artă mai mare decât arta educaţiei.

Sf. Hristosom

Profesia de profesor , demonstrată practic timp de secole, este un domeniul, în care nu poţi activa fără talent, vocaţie, dar har, misiune. Dar în aceeaşi măsură cere o mare rezervă de răbdare, reţinere, respect, exigenţă, dragoste, credinţă, nadejde, bunătate, îndrumare, coenteresare în soarta elevului. Aceste calităţi la nivel profesional nu se formează în procesul studierii specialităţii dacă nu sunt date prin har, vocaţie.

E îmbucurător faptul că şi colectivul didactic  gimnaziului „Steliana Grama” tinde spre aceste calităţi având ca obiectiv major în activitatea sa sporirea randamentului şi a rezultatelor şcolare pentru formarea personalităţii adaptabile în timp la condiţiile de schimbare a şcolii.

Dezvoltarea societăţii, îndeosebi într-o eră a schimbării, depinde nemijlocit de evoluţia învăţământului, care este unul dintre instrumentele principale cu care societatea stimulează, dirijează şi controlează procesele dezvoltării.

Pentru ca un stat să fie competitiv în condiţiile provocărilor lumii contemporane  este necesar şi suficient ca serviciile educaţionale oferite de instituţiile de învăţământ să fie de calitate, competitive, să garanteze formarea / dezvoltarea generaţiei tinere în spiritul libertăţii, creativităţii, independenţei, deschiderii spre schimbare, inovare. Astfel, calitatea educaţiei,calitatea formării profesionale devine o prioritate naţională.

Colectivul didactic gimnaziului  “Steliana Grama”  a avut ca obiectiv major în activitatea sa în anul de studii ”Promovarea unui învățământ de calitate în dezvoltarea școlii prietenoase copilului, prin implimentarea curricumului axat pe formare de competențe” şi a depus eforturi mari pentru realizarea acestui imperativ al timpului. Asigurarea creşterii calităţii învăţământului la toate treptele de şcolarizate determină, în primul rând, crearea unui sistem bine fundamentat de selectare şi promovare a cadrelor în învăţământ. Astfel, în procesul de instruire şi educaţie în gimnaziul „Steliana Grama” au fost antrenate 34 cadre didactice.După experienţa pedagogică:

de la 0-3 ani           2  -5,40% ;  1    0-15 ani             9 –  26,47%  ;15-20 ani                6  – 17,64%

20 şi mai mulţi    17 – 50,00%

Activitatea profesională în învăţământ presupune un anumit nivel de pregătire de calificare profesională a cadrului didactic. Modernizarea învăţământului cere profesori cu o temeinică pregătire profesională, cu on orizont larg de cultură, capabili se aplice mijloace moderne de instruire şi formare a elevului.

Date statistice în privinţa atestării în gimnaziul „Steliana Grama”

Total cadrele didactice 34 2-5,88% 22-64,70%    10 29,41%